Skodvejr i Danmark gør bare ferien i udlandet bedre

Hvis du klapper i hænderne over en regnfuld vejrudsigt herhjemme, når du selv skal på strandferie, så er du ikke den eneste. Det kan godt halvdelen af danskerne nemlig nikke genkendende til, viser en ny undersøgelse fra rejsebureauet Spies. Det er nu blevet afsæt for en ny Spies-kampagne, hvor en vejrsimulator med både regn, sne og slud giver danskere på solferie mulighed for at mærke vejret derhjemme og på den måde fryde sig over et par uger i solen.

Du har lige bestilt en solferie til enten Mallorca eller Thailand, og du kan næsten ikke få armene ned over, hvor fedt det er, at du skal ned i varmen, mens dine venner skal trækkes med den klassiske danske sommer. Men bedst som afrejsedatoen nærmer sig, begynder den danske vejrudsigt at love fuld solskin over hele linjen. Du ved ikke hvorfor, men det er, som om det fjerner noget af glæden ved din ferie.

Hvis du har det sådan, er du bestemt ikke den eneste. En ny undersøgelse fra Spies viser, at dårligt vejr herhjemme er en afgørende faktor for, om vores ferie i udlandet bliver en succes. Faktisk er det hele 47 procent af danskerne, der fryder sig, hvis vejret er dårligt derhjemme, mens de er på strandferie.

”Det er ikke nogen hemmelighed, at vi selvfølgelig håber på godt vejr, når vi skal på ferie. Men hvor mange mener egentlig, at det direkte påvirker feriens succes, om der er sol eller regn herhjemme? Det besluttede vi os for at undersøge, og vi kan nu konkludere, at vi danskere ikke er helt blege for at godte os ved dårligt vejr hjemme, når vi selv er på ferie i udlandet,” siger Eva Lundgren, marketingchef i Spies og fortsætter:

”Hvis vi kigger nærmere på vores undersøgelse, er det også bemærkelsesværdigt, at kvinderne i langt højere grad end mændene går i små sko, når det kommer til vejret derhjemme. Hele 56 procent af kvinderne har frydet sig over dårligt vejr hjemme, mens det samme kun gælder for 37 procent af mændene. Hvorfor det forholder sig sådan, vil jeg næsten lade være op til en diskussion ude hos danskerne selv.”

Spies lancerer ’Vejrmaskinen’

At danskerne fryder sig over dårligt vejr herhjemme, har Spies nu gjort til omdrejningspunkt for en ny kampagne. Kampagnens reklamefilm viser en vejrsimulator på en solrig strand i Thailand, der kan fremkalde alskens vejr. Vejrmaskinen giver ved hjælp af sne, regn og slud danske turister mulighed for at mærke, hvordan vejret føles derhjemme, så de for alvor kan glæde sig over at være under varmere himmelstrøg.

Se filmen her.
”Vores nye kampagne er lavet ud fra en nysgerrighed om, hvordan Spies bedst muligt skaber ferier, som danskerne ikke vil hjem fra. Vi ved nu, at dårligt vejr derhjemme gør ferien bedre, men hvad betyder det for ferieoplevelsen lige frem at mærke det dårlige danske vejr på egen krop? Det forsøger vi at finde svar på med hjælp fra ’Vejrmaskinen’,” siger Eva Lundgren.
Vejrmaskinen er designet af danske ingeniører, og den kan simulere alle former for dårlig vejrudsigt ved hjælp af sprinklere, air-con, LED-lys, højtalere, snesimulator og vindmaskine.

Fakta

Spies er en af Danmarks største rejsearrangør. Selskabet indgår i den nordiske rejsekoncern Thomas Cook Northern Europe med rejsearrangørerne
Ving i Norge og Sverige, Tjäreborg i Finland, flyselskabet Thomas Cook Airlines Scandinavia samt hotelselskabet Resorts & Hotels. Sidstnævnte driver
hotelkæderne Sunwing Family Resorts og Sunprime Hotels. Den nordiske rejsekoncern er en del af Thomas Cook Group plc, som er noteret på
London-børsen.

Klik på ikonet og del artiklen på Facebook