Amazon kommer et skridt tættere på

Har I nogle gange spejdet mod vores nabolande og set på, hvordan Amazon lige så stille har gjort indtog? Mens Amazon er en gigant i blandt andet USA og en af de søgemaskiner, der er anvendt mest, er det ikke i samme grad det, der gælder i Danmark. Amazon er stadig anvendt meget, men der er ikke en dansk base, man kan benytte sig af. Til gengæld ser det ud til, at det er ved at ændre sig.

For nylig placerede Amazon i Sverige og indtog for første gang et skandinavisk land – og det ventes også, at der snart åbnes Amazon i Danmark. Det betyder for de danske forbrugere, at det ikke længere bliver nødvendigt at bestille hjem fra for eksempel Tyskland, USA eller Storbritannien, når man gerne vil handle på Amazon – og for jer som virksomhed betyder det, at jeres markedsføring i endnu højere grad kan rettes mod Amazon. Amazon Danmark bliver jeres vej til endnu bredere annoncering.

Hvad kan Amazon, som Google ikke kan?

Du kender det nok godt – hvis der er noget, du er i tvivl om, er det Google, du bruger, og ikke Amazon. Men hvis der er et produkt, du gerne vil købe, går du måske direkte til en forhandlers hjemmeside og søger der. Amazon har den fordel, at den er specielt rettet mod salg. Der er ingen forventning om, at brugeren kun søger information.

Det betyder også, at jeres annoncering kan være mere målrettet salg, og at dem, der først har klikket sig ind på Amazon, med al sandsynlighed også har et mål om enten at købe en vare eller at læse mere om den for at overveje et køb. Det kan være relevant for jer at få hjælp til at markedsføre jeres brand eller produkter på en søgemaskine som Amazon, så I altid kommer til at ramme plet.