Foto Pexels
Markedsføring er i de fleste virksomheder det måske vigtigste parameter til at opnå vækst og dermed succes og overskud. Og der er ingen tvivl om at det meste markedsføring er rykket online. For det er det kunderne er, og derfor er det der, at I skal have synlighed, og der hvor der kan hentes salg.
Email marketing kan meget
Der findes en række elementer i værktøjer, som kan benyttes, når det handler om online markedsføring. Rigtig mange virksomheder er gode til og benytter ofte de sociale medier til at ramme direkte ned hos en klart defineret målgruppe. Mange har fokus på søgemaskineoptimering, da det meste trafik jo kommer fra Google og de øvrige søgemaskiner. Men det er virkelig også en god ide at benytte sig af den direkte markedsføring, der kan opnås via email marketing.
Få mere viden med whitepaper
For at lave og få et godt udbytte af jeres email marketing, så er det naturligvis godt at indhente viden på området med eksempelvis whitepaper. For det kræver knowhow at få et godt resultat via email marketing. Den viden kan I blandt andet opnå ved at læse det whitepaper som virksomheden Poetype har udgivet om området. Med en whitepaper får I en god indførelse i hvad der er vigtigt, når I går i gang med
Opnå salg
Med email marketing har I en unik mulighed for at ramme direkte ned i jeres definerede målgruppe og dermed have direkte adgang til salg. For hvis det lykkedes at kommunikere i øjenhøjde og i en tone, der matcher jeres målgruppe, så er sandsynligheden for salg endnu større. Selvfølgelig skal I først og fremmest sørge for at have den rette målgruppe og de rigtige personer på jeres mailliste.
Brug eksperter
Ingen virksomheder kan have alt viden inden for egne rammer. Derfor giver det ofte god mening, at købe sig til ekspertviden. For det er ofte en god investering at have fokus på egne kernekompetencer, og så betale sig fra at få udført andre funktioner fra folk med erfaring og viden på et specifikt område. Det kan du via Poetype, når det handler om email marketing. Der har de via arbejdet med en lang række store virksomheder opbygget en bred viden på området, og har erfaring med at tilpasse denne til lige præcis de behov, der findes i jeres virksomhed og den målgruppe I har defineret i forhold til jeres produkter. Det kan jo faktisk være dyrt og duet ikke at samarbejde med eksperter på dette vigtige område.