Foto Pexels
Det er ingen hemmelighed, at online markedsføring i dag er vejen frem, hvis man vil ses som virksomhed. Den digitale verden kommer med et væld af muligheder for målrettet markedsføring og øget synlighed, men også med en masse faldgrupper, du bør undgå.
Hvis du ønsker at få succes med din online marketing, så kan du med fordel læse med herunder, hvor du får de 3 hovedelementer i en god digital markedsføringsstrategi.
1. Skab en visuel identitet for virksomheden
Din virksomheds visuelle identitet er det, dine kunder kender dig på - dit logo, din hjemmeside, dit farvetema, dine sociale medier osv. Det er vigtigt at have en tydelig visuel identitet, da det er den, din målgruppe genkender dig på. I dag har vi mange forskellige kanaler, vi kan markedsføre os igennem, og det er derfor vigtigt med genkendelighed. Genkendelighed øger i øvrigt forbrugerens tillid til dit brand, og sikrer, at din virksomhed bliver husket. Sidst kan du også bruge den visuelle identitet til at signalere de værdier, der er vigtige for virksomheden - og for din målgruppe
2. Udliciter det tekniske arbejde
Når du vil have succes med din online markedsføring, så er det afgørende, at du har en god og professionel hjemmeside af en vis kvalitet. Her kan du med fordel samarbejde med en digital marketing specialist, der kan udvikle, vedligeholde og optimere din hjemmeside. Der er meget værdi i hjemmeside optimering, da både opsætning, ordvalg og struktur har høj relevans for, hvor let din hjemmeside er at finde for en given målgruppe. Det kan derfor godt betale sig at få det tekniske arbejde i forbindelse med selve hjemmesiden udarbejdet af professionelle folk, der har speciale i netop online marketing.
3. Udarbejd en femårsplan
Sidst men ikke mindst bør du altid have en plan og en strategi - og gerne for en femårig periode. Når du arbejder med digital markedsføring, så er det vigtigt at have gennemsigtighed, genkendelighed og konsekvens som nøgleord i din strategi. Planlæg dine kampagner på forhånd og sørg for at der er en rød tråd i de forskellige markedsføringstiltag - her ligger værdien igen i genkendeligheden for forbrugeren.
Der er mange om buddet og mange kanaler, og den øgede mulighed for synlighed stiller enormt høje krav til både konsekvens og genkendelighed hos den enkelte virksomhed.